Przekazujemy Państwu MINIPORADNIK dla nauczycieli i rodziców, przedstawiający główne zasady postępowania w tym jakże trudnym dla nas czasie.
MINIPORADNIK NA CZAS EPIDEMICZNY
związany z zagrożeniem koronawirusem
ZAMIAST WSTĘPU
Słowa te skierowane są do zainteresowanych – nauczycieli, rodziców, ich dzieci.
Poniżej zamieszczono krótki poradnik, główne zasady postępowania w tym jakże trudnym dla nas czasie:
- wiedzę na temat aktualnej sytuacji w kraju i na świecie pozyskuj z rzetelnych źródeł (np. komunikaty powinny być potwierdzone przez Ministerstwo Zdrowia lub Główny Inspektorat Sanitarny)
- zadbaj nie tylko o swoje zdrowie fizyczne, ale też o zdrowie psychiczne, gdyż nasze samopoczucie wpływa na otoczenie, w którym przebywamy (np. dzieci często przez to, że jesteśmy drażliwi, niespokojni, mogą zachowywać się tak samo)
- wygospodaruj czas dla najbliższych, z którymi przebywasz na co dzień w domu – poza czasem na wspólny dialog zorganizuj czas na wspólne aktywności (czytanie dziecku terapeutycznych bajek, gotowanie z nastolatkiem, słuchanie muzyki z rodziną)
- zauważ, doceń zalety domowników, powiedz im o tym, rób to jak najczęściej
- zapoznaj się z aktualnymi informacjami dotyczącymi działalności naszej placówki na czas epidemiczny (zakładka Aktualności: Organizacja pracy poradni podczas epidemii)
- specjaliści poradni (psycholodzy, pedagodzy, logopedzi) są do Państwa dyspozycji poprzez drogę mailową (na stronie podane są adresy mailowe) lub telefoniczną (godziny dyżurów w załączeniu).
___________________________________________________________________________________
SPIS TREŚCI:
CZĘŚĆ I – Twoje dziecko jest inteligentne.
CZĘŚĆ II – Jak rozmawiać z dzieckiem, które się boi.
CZĘŚĆ III – Gdy w domu jest nastolatek.
CZĘŚĆ IV – Jak przetrwać na małej powierzchni.
CZĘŚĆ V – Wspólny czas z rodziną.
Poniżej, w plikach do pobrania, znajdziecie Państwo poszczególne części niniejszego poradnika.
___________________________________________________________________________________
Polecana literatura:
- Faber Adele, Mazlish Elaine, Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły. Wydawnictwo Media Rodzina.
- Levine Mel, Odkryj zdolności swojego dziecka. Wydawnictwo Świat Książki.
- Molicka Maria, Bajki terapeutyczne część I i część II. Wydawnictwo Media Rodzina.
OPRACOWANIE:
Maria Głowiak – psycholog PPP Nr 1 w Rzeszowie
___________________________________________________________________________________