KORONAWIRUS - MINIPORADNIK

Przekazujemy Państwu MINIPORADNIK dla nauczycieli i rodziców, przedstawiający główne zasady postępowania w tym jakże trudnym dla nas czasie.

 

MINIPORADNIK NA CZAS EPIDEMICZNY

związany z zagrożeniem koronawirusem

 

ZAMIAST WSTĘPU 

Słowa te skierowane są do zainteresowanych – nauczycieli, rodziców, ich dzieci.

Poniżej zamieszczono krótki poradnik, główne zasady postępowania w tym jakże trudnym dla nas czasie:

  • wiedzę na temat aktualnej sytuacji w kraju i na świecie pozyskuj z rzetelnych źródeł (np. komunikaty powinny być potwierdzone przez Ministerstwo Zdrowia lub Główny Inspektorat Sanitarny)
  • zadbaj nie tylko o swoje zdrowie fizyczne, ale też o zdrowie psychiczne, gdyż nasze samopoczucie wpływa na otoczenie, w którym przebywamy  (np. dzieci często przez to, że jesteśmy drażliwi, niespokojni, mogą zachowywać się tak samo)
  • wygospodaruj czas dla najbliższych, z którymi przebywasz na co dzień w domu  – poza czasem na wspólny dialog  zorganizuj czas na wspólne aktywności (czytanie dziecku terapeutycznych bajek, gotowanie z nastolatkiem, słuchanie muzyki z rodziną)
  • zauważ, doceń zalety domowników, powiedz  im o tym, rób to jak najczęściej
  • zapoznaj się z aktualnymi informacjami dotyczącymi działalności naszej placówki na czas epidemiczny (zakładka Aktualności: Organizacja pracy poradni podczas epidemii)
  • specjaliści poradni (psycholodzy, pedagodzy, logopedzi) są do Państwa dyspozycji poprzez drogę mailową (na stronie podane są adresy mailowe) lub telefoniczną (godziny dyżurów w załączeniu).

___________________________________________________________________________________

 

SPIS TREŚCI:

CZĘŚĆ I – Twoje dziecko jest inteligentne.

CZĘŚĆ II – Jak rozmawiać z dzieckiem, które się boi.

CZĘŚĆ III – Gdy w domu jest nastolatek.

CZĘŚĆ IV – Jak przetrwać na małej powierzchni.

CZĘŚĆ V – Wspólny czas z rodziną.

 

Poniżej, w plikach do pobrania, znajdziecie Państwo poszczególne części niniejszego poradnika. 

___________________________________________________________________________________ 

 

Polecana  literatura:

  • Faber Adele, Mazlish  Elaine, Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły. Wydawnictwo Media Rodzina.
  • Levine Mel, Odkryj zdolności swojego dziecka. Wydawnictwo Świat Książki.
  • Molicka Maria, Bajki terapeutyczne część I i część II. Wydawnictwo Media Rodzina.

 

OPRACOWANIE:

Maria Głowiak – psycholog PPP Nr 1 w Rzeszowie 

___________________________________________________________________________________